Wszystko Do Twojego Ots'a :)
Witam.
Po dłuższej przerwie daje wam dość często poszukiwany skrypt - Underwater System. Nie jest to kolejny system typu "function onStepIn(cid, item, pos) doPlaterAddHealth(cid,-20)".
Pozwala nam zejść pod wodę jeśli mamy na sobie hełm, w przeciwnym wypadku cofa nas. Jeżeli jednak ktoś uzna że hełm jest za ciężki i zdejmie go pod wodą nie może liczyć na to że nie straci hp. Skrypt sprawdza co jakiś czas czy player jest pod wodą i ma na sobie hełm. Jeśli hełmu brak, player ginie powolną śmiercią od utopienia.
Opcje:
zpos to pozycja "z" podwodnego świata,
dir to kierunek w którym zostanie przepchnięty gracz jeśli nie ma hełmu,
damage to obrażenia od topnienia się,
turn to czas w jakim obrażenia są zadawane,
underwaterground to id podwodnych podług (jeśli pod woda dodajesz jakieś inne podłoża dodaj tam ich id).
A teraz obrazek który pokazuje jak ma wyglądać zejście i jego atrybuty:
ots/data/movements/script underwatersystem.lua
-- Podwodny system zrobiony przez Smoczek Leon -- -- Underwater System by Smoczek Leon -- -- options -- local zpos = 8 local dir = north local damage = 20 local underwaterground = {5405, 5406, 5407, 5408, 5409, 5410, 5743, 5744} local turn = 5 -- options -- function drownTurn(u) local player = getPlayerByName(u.name) local playerpos = getPlayerPosition(player) local ground = getThingfromPos({x=playerpos.x, y=playerpos.y, z=playerpos.z, stackpos = 0}) if isInArray(underwaterground, ground.itemid)== TRUE then doSendMagicEffect(playerpos,CONST_ME_BUBBLES) addEvent(drownTurn, turn*1000, u) if getPlayerSlotItem(player,1).itemid ~= 5461 then doPlayerAddHealth(player,-damage) doSendAnimatedText(playerpos,damage,TEXTCOLOR_LIGHTBLUE) else end else end end function onStepIn(cid, item, pos) if getPlayerSlotItem(cid,1).itemid == 5461 then underpos = {x=pos.x, y=pos.y, z=zpos} doTeleportThing(cid,underpos) u = {name = getPlayerName(cid)} addEvent(drownTurn, turn*1000, u) else doMoveCreature(cid,dir) end end
ots/data/movements Movements.xml
<movevent event="StepIn" actionid="4554" script="underwatersystem.lua" />
Offline